banana pancakes

Skön musik i lägenheten och utflyttningen påbörjas.
Jag tycks aldrig vänja mig vid att flytta ur en lägenhet jag trivs i. Sorligt och tråkigt att det ska behöva vara så.
Med alla flyttisar, menar jag då, inte att jag trivs i lägenheterna. 
 
Detta blir då flytt nummer 5, 6 eller 7 i ordningen. På inte ens ett år. Helt ärligt har jag tappat räkningen.
Men det ska väl gå det här också, frågan är bara hur länge jag orkar tills skogen där hemma börjar locka alltför mycket. 
 
Svårt med vad man borde prioritera, tycker jag. Fast och tryggt boende? Ett jobb man trivs med? Närhet till familj? Närhet till vänner? Vattensäng? Frågorna är många och svaren har jag ännu inte hittat. 
 
Men life goes on och mitt fokus ligger på utlandsresan som verkar bli av i januari. Malaysia, Nya Zeeland och Thailand står just nu på den planeringen, med allt vad det innebär. Ska bli kult och fint och bra. Resekontot ökar stadigt varje månad och om allt går som det ska får jag även med mig min trogne fru på detta äventyr. 
 
Så frukta, kära vänner, ty det är ännu ej säkert att jag återvänder från paradiset. 

Kommentarer

Lämna en komenter, vettja!:

Ditt namn, eller kanske något töntigt alias:
Håller du fast vid ditt namn?

Din civila status:

Äger du också en onödig blogg?

Ditt personliga uttalande om saken:

Trackback
RSS 2.0