neglekt

Kul är det att faktiskt lära sig nya saker när man pluggar. Slippa behöva läsa om varje sida 4 gånger för att man är totalt uttråkad, utan i stället nästan längta till nästa uppgift. Även om energin inte fanns där egentligen tog jag mig i kragen och skrev klart uppgiften om hjärnan, stroke och en massa knasiga benämningar och diagnoser. Känns lite småbra att kunna pillra dit "egna erfarenheter" på källförteckningen också, för är det någon kroppsdel jag faktiskt kan lite om så är det hjärnan och alla dessa skadade nervceller som aldrig tycks vilja läka. 
 
 
Skulle vara intressant att fördjupa sig lite, men det får nog vänta några år. Fantiserar vidare om att jobba som ambulansförare i väntan på högre utbildningsmöjlighet i stället. 
 
Sängen nästa, en välförtjänt belöning efter flyttfix och handling.
Trots att jag köpte hem lunch från Subway.
Tur att Frida drar med mig på gymmet senare, så kan jag kanske somna med gott samvete ändå. Och drömma om den där gudomligt goda kakan jag inte kunde tacka nej till när jag själv erbjöd mig att köpa den. Sån är jag, förhandlar med mig själv och bjuder på diverse. "Man kan ju inte tacka nej om någon bjuder", tänker jag och mumsar på!
 

Kommentarer

Lämna en komenter, vettja!:

Ditt namn, eller kanske något töntigt alias:
Håller du fast vid ditt namn?

Din civila status:

Äger du också en onödig blogg?

Ditt personliga uttalande om saken:

Trackback
RSS 2.0