aprikosmarmelad

Vågade mig på en halv sömntablett idag trots att jag ska jobba imorgon. Det här med tidiga mornar har aldrig riktigt varit min grej och nu när kroppen tvingas bli ännu tröttare blir det en utmaning utan dess like att ta sig upp. Räcker liksom inte att tvinga kroppen, utan hjärnan säger ifrån och stänger ner innan man ens hunnit börja argumentera. 
 
Jobbigt läge. Stackars mig. osv osv osv 
 
Så nu sitter jag här i den gulvitrandiga soffan som tillhör vår kära hyrestant och inväntar effekt av den där lilla vita. Sökt studiebidrag har jag också gjort, tänkt för mycket och saknat för mycket. Önskar att jag kunde plocka ihop alla mina fina och förflytta de hit. Bjuda på aprikosmarmelad och bullar kanske, eller bara leka kurragömma en hel dag på ikea. Avsluta med mjukglass för 5 kronor som man kan fylla på två gånger innan det svämmar över, om man inte äter mellan gångerna förstås. 
 
Lyckas man undvika kassörskans mördarblick och vaktens batong är det helt klart värt. Trots brainfreeze och andra köldskador i mun och svalg. 
 
Nog med detta svammel. Fortsätter min onsdag med Sveriges mästerkock för att spana in Per Morbergs svettdroppar i panna och hår. Önskar att jag hade en slickepot där i studion.

Kommentarer

Lämna en komenter, vettja!:

Ditt namn, eller kanske något töntigt alias:
Håller du fast vid ditt namn?

Din civila status:

Äger du också en onödig blogg?

Ditt personliga uttalande om saken:

Trackback
RSS 2.0