Nej jag tänker inte skriva om hjärtedagen

Fast jo, för jag fick ju mumsfrukost när jag kom hem från jobbet imorse!
Stolt trött tjej som ändå orkade jobba ett dygn och slinka in ett litet träningspass också på min lediga timme. 08.15-08.15, kort och gott. Klirr i penningpungen men slut som människa. Och imorgon jobbar jag igen, ber till vår obefintliga gud om att huvudet ska sluta spränga och att födan ska stanna nere i magen. 
 
Men! Trots att alla celler i min kropp bad om att få sova hela dagen har jag faktiskt lyckats hålla mig vaken och nu är min andra uppgift inskickad, guldstjärna till mig. Även om jag hellre vill ha ett rosa hjärta eller dylikt. Tre maskiner är även tvättade och på torkning vilket får min inre hemmafru att andas ut igen. Hon har varit på mig en hel del senaste dagarna, tycker att jag är en slarvgris som knappt orkar stoppa in i diskmaskinen. 
 
Fortsätter mitt winningstreak med att marinera älgkött för kvällens supé. Tänkte bjuda min fru på något smaskigt nu när man ska fira kärlek och blahablaha. Överskattad dag kan jag tycka, men jag tackar glatt ja till varje ursäkt jag får till att äta lite extra gott, dricka ett glas vin och mumsa sprutgrädde i överflöd. 
 
Eller varför inte lite kolasås?
 
 
 

Kommentarer

Lämna en komenter, vettja!:

Ditt namn, eller kanske något töntigt alias:
Håller du fast vid ditt namn?

Din civila status:

Äger du också en onödig blogg?

Ditt personliga uttalande om saken:

Trackback
RSS 2.0