en mindre deppig rubrik för Johannas skull

Ingen begravningsavgift idag inte! Skönt. 
 
Något annat som också är skönt är min hemresa som börjar närma sig allt mer, och visst är det konstigt hur stressad man kan bli över någonting som egentligen ska vara enbart avslappnande? Jag vill hinna träffa alla och samtidigt hinna slappna av och drunkna i hund- och kattslem. Sen vill jag ju gärna damma av motorcykeln och köra tills stjärten blöder, byta däck på bilen och hinna ta ett glas vin med mina fina föräldrar. Jag vill också hinna krama om släkten ordentligt, äta smörgåstårta tills jag spricker och kanske öppna ett paket eller två. Hinner jag allt detta på tre ynka dagar? Eller kommer det sluta med att mina fina vänner ger mig onda ögat när jag stressar iväg till nästa snabbvisit?
 
Försöker verkligen att lägga alla stressiga tankar åt sidan, men mitt största problem är att jag alltid vill räcka till. Jag hatar att göra folk besvikna och framför allt så hatar jag att göra mig själv besviken. Känna mig misslyckad och otillräcklig. Och visst är det konstigt att något så bra som att äntligen få spendera några dagar i Jämtland kan göra mig så illa till mods? Men jag längtar, längtar hem till hundar, katter, vänner, släkt, föräldrar och motorcykel. Och jag blir så obeskrivligt glad när jag får bekräftelse från alla mina fina, ni som troget väntar på mig där hemma och som uppriktigt verkar sakna mig. 
 
Sen får jag inte glömma bort att det finns fina människor även här i Uptown som gör mig glad, och när abstinensen av djur börjar krypa sig närmare har jag alltid någonstans att ta vägen. Eller om vinhjärnan börjar bli uttråkad. Kollegor som jag börjar se mer och mer som mina vänner, och en sambo som mot alla odds orkat så ut med mig så länge. Fint. Hur fint som helst. 
 
Dags att lägga alla dessa tankar och funderingar åt sidan, för idag är det dags för sluteximination på Medicin-kursen jag har läst. Kommer inte ihåg sist jag hade skriftligt prov, eller hur det gick, men trots alla dessa termer som virvlar runt i huvudet ska det bli både skönt och roligt att avsluta kursen. Hoppas att det känns lika efteråt, att jag får rätt frågor och att orden är på min sida. Aproxi, Afasi, Agnosi. Ajust. 

Kommentarer

Lämna en komenter, vettja!:

Ditt namn, eller kanske något töntigt alias:
Håller du fast vid ditt namn?

Din civila status:

Äger du också en onödig blogg?

Ditt personliga uttalande om saken:

Trackback
RSS 2.0