diverse

Kom på mig själv med tanken "Gud, vad sugen jag är på diverse-kex".
Sen kom jag på att det heter digestive. Skäms lite över mig själv i min ensamhet.
 
Idag är en sån här dag där jag måste vara duktig, måste göra allt det som jag skjutit upp hela veckan. För imorgon åker jag hem och tänkte även försöka hinna med en fika i staden! "Patetiskt att fika ensam", tänker ni. "Äntligen ska jag få träffa Hanna igen!", tänker jag. Faktiskt. Om gudarna vill mig väl. Och om vingarna bär får jag träffa ytterligare en fin Hanna inom en väldigt snar framtid. Känns. Bra. Ja. -A. 
 
Time to återgå till allt det där oundvikliga. Men plugget för dagen är klart och för det var jag värd en ölkorv. 
Nu är det bara det jobbigaste kvar, försöka lösa alla problem som ny folkbokföring för med sig. Hatar skatteverket lite för att de inte låter mig skriva mig på en postbox.. Tänk vad fint allt hade varit då, ingen post till gamla tjuriga hyresvärdar och en fast punkt här i livet trots flytt var tredje månad. Läkare och sjukgymnast hade jag också fått behålla, och det hade ju varit lite trevligt. 
 
Löser sig säkert, tids nog, antagligen när främlingar fått mina försäkringspengar och jag inte längre orkar bry mig. 
 
Happy thoughts, though! Snart är jag hemma hos hundar, vänner, familj, tårta, spel och slem. 
Det ska bli fett och skönt och bra och fint och jättebehövligt. 
 
 

Kommentarer

Lämna en komenter, vettja!:

Ditt namn, eller kanske något töntigt alias:
Håller du fast vid ditt namn?

Din civila status:

Äger du också en onödig blogg?

Ditt personliga uttalande om saken:

Trackback
RSS 2.0