gamla ord som dök upp bland allt damm

I mitt uppdrag i att skriva någonting om dig
ville jag förklara hur stor inverkan du har på mig

Hur du kan se ljuset i min oändligt långa natt
hur du i mina mörka stunder ändå lockar fram ett skratt

Det är din blick och dina visa ord som alltid lyckas hitta fram
till platser i mitt inre där det innan bara funnits damm

Vad som än drar ner mig och hur jag än kan må
får du mig att inse att jag är nog inte själv ändå

Du finns där hela tiden, i ghettot eller i stan
lyser upp min tillvaro på riktigt, skämmer bort mig som ett barn

Skämmer bort mig på ett bra sätt, missuppfatta ej
oerhört tacksam är jag, över att du faktiskt orkar med mig

Jag är osäker på om detta är en dikt eller en låt
den får bli som den blir, frammana skratt eller gråt

Om jag inte var så feg och du inte alltid har så rätt
hade du nog aldrig riktigt genomskådat allt som skett

För min del är det bra, ja faktiskt mer än så
du når ut till mig på ett sätt jag aldrig kommer att förstå

Du är den bästa jag har, det hoppas jag du vet
och att jag älskar dig är faktiskt ingen hemlighet

Kommentarer
Postat av: Hanni

Tack för din kommentar Frida! Blev jätteglad! :D

Det låter toppen! Ha det bra så hörs vi!

puss puss och nyp i stjärten! <3

2011-07-13 @ 19:18:42

Lämna en komenter, vettja!:

Ditt namn, eller kanske något töntigt alias:
Håller du fast vid ditt namn?

Din civila status:

Äger du också en onödig blogg?

Ditt personliga uttalande om saken:

Trackback
RSS 2.0