mannen i blå

Har tappat räkningen på hur många gånger jag fått frågan: "Vad gör du om dagarna egentligen, nu när du inte går i skola?"

Svaret varierar oerhört, men idag lyckades jag sitta på toa, föna håret och klippa naglarna samtidigt!
Dagens bedrift, helt klart.

En timme senare begav jag mig till polisen för onödiga frågor, fula bilder och underliggande anklagelser. Tydligen är jag inte längre särskilt trovärdig och mina skador kunde lika gärna ha kommit från en vanlig halkningsolycka.

För att låtsas ha blivit rånad och misshandlad tillhör ju en av mina stora favoriter, tokigt att alla har gått på min lögn. Alla förutom polisen då.

Nästan ett FFML-ögonblick, känner jag.

Dränker min aggressioner i hög musik och morot.


Kommentarer
Postat av: Maja

polis polis potatisgris

han tittar inte hit, han tittar inte dit

men då gick han verkligen på en nit

för ingen ska behöva lida

inte ens käraste frida

av polisers lathet eller ignorans

för även denna lilla flicka behöver en chans!

/ :::d

2011-02-01 @ 20:34:50
Postat av: Anonym

Hurru du får prata med jätte-tanten så ordnar sig det där, annars får jag nog åka till polisen och köra typ straffpingis eller nåt (så fuskar man så att polisen åker dit hela tiden haha)

<3

2011-02-01 @ 22:27:35

Lämna en komenter, vettja!:

Ditt namn, eller kanske något töntigt alias:
Håller du fast vid ditt namn?

Din civila status:

Äger du också en onödig blogg?

Ditt personliga uttalande om saken:

Trackback
RSS 2.0