för vems eget bästa?

Jag var aldrig din bästa vän och det kommer jag hellre aldrig bli, jag har bara varit det bästa du haft i stunden.
En vän på dina villkor.

Det gör så ont att få den bekräftelsen, att få veta.
Men kanske det ändå var för mitt eget bästa, ett kapitel att avsluta för att kunna gå vidare.

Om du bara hade berättat från början, att jag gjorde det värre, att jag när jag trodde att jag ställde upp för dig, gjorde dig obekväm och illa till mods. Hade du berättat det då hade jag aldrig låtit det gå såhär långt, då hade jag aldrig berättat att jag älskar dig.
För det gör jag, hur dåligt det än får dig att må.

Kommentarer

Lämna en komenter, vettja!:

Ditt namn, eller kanske något töntigt alias:
Håller du fast vid ditt namn?

Din civila status:

Äger du också en onödig blogg?

Ditt personliga uttalande om saken:

Trackback
RSS 2.0