Kretatvålaxelva

Jag har alltid velat rida.
På en grön sommaräng.
Känna vinden vina.
Jag håller fast vid din man.

Sedan förvandlades jag till
En tunna.

I baken någonstans
Där sitter det en svans.

Att förklara den gångna veckan på Kreta känns som en näst intill omöjlig uppgift, trots min fina inledning. Jag tänker mig därför en traditionell lista på vad jag lyckats hinna med och därefter en mindre bildbomb! Läs om ni orkar, anteckna bäst ni vill och om orken sviker er kan ni ju alltid fortsätta försöka bry er en annan dag.
I en tunna.

Jag har alltså;

- Badat i havet varje dag

- Haft en 2 timmar lång konsert tillsammans med finkusin

- Vunnit 13 stolta omgångar Yatzy

- Sörjt min systemkameras plötsliga och tidiga bortgång


- Inlett (och vunnit) vattenkrig med en främling till tant, med ursprung i tyskland

- Träffat Zhara med boll i ansiktet ett flertal gånger

- Agerat mamma och bästa vän till Roger/Raki, Hulda, Hudwig, Blemma och Enöga

- Förtärt alkohol varje dag, ingen bajsmacka dock

- Lyssnat på Bamse i Trollskogen och smittat Zhara med mitt hästskratt

- Drömt mig bort till gröna sommarängar och nattliga rytmer

- Förstört och sovit i en trasig säng

- Haft det otroligt mysigt på luftmadrass i poolen

- Svalt 36 ofrivilliga liter saltvatten. Om dagen

- Ätit i runda slängar 8000 kalorier om dagen, förbränt ca 20

- Beskådat, samt deltagit i pinsamma raggningsrepliker vid baren

- Ätit godis med smak av tigerbalsam

Och så himla mycket mer som ni antagligen kommer att få höra gång på gång, när jag finner mig själv i den stora saknaden som kommer att uppstå. Som redan har påbörjats.












Veckan har helt klart varit konstig, mysig, kvav, svalkande, mättande, våt och galet minnesvärd!
Längtar som en tok efter nästa äventyr och önskar min fina Zhara ett fett lycka till i sitt nya påbörjade liv.
I en tunna.

Kommentarer
Postat av: HannaS

Sötfrida! <3 Ser ut som ni har haft det riktigt bra! puss

2011-08-26 @ 16:09:30
Postat av: zhaaaraaaa

Kan inte kommentera med annat än:

I en tunna, ett äpple eller lök?! SAKNAR DIG SOM ETT JÄVLA AS! <3

2011-08-26 @ 21:59:47
URL: http://zharaf.blogspot.com

Lämna en komenter, vettja!:

Ditt namn, eller kanske något töntigt alias:
Håller du fast vid ditt namn?

Din civila status:

Äger du också en onödig blogg?

Ditt personliga uttalande om saken:

Trackback
RSS 2.0