Lika lyckad som vanligt

När jag lyckats ordna mig lite gäster inför kvällen tog jag min räzer Peripoli till coop för att inhandla lite föda.
När jag väl snurrat omkring inne bland alla varor i jakt på det billigaste begav jag mig mot kassorna, redan där började det gå upp för mig att jag inte skulle få komma hem med turen i behåll.

Jag började lite fint med att stöta till en hylla med Ballerina Kladdkaka. Självklart fick jag en lavin över mig och var tvungen att plocka upp allt.
På grund av min invalida nacke slutade allt med att jag satt på golvet och lastade upp förpackningarna i famnen.
En snäll farbror som gav mig en "Naaaw, stackars lilla särbarn"-blick hjälpte mig med det sista så jag kunde gå The walk of shame fram till kassorna.

När jag väl kom till kassan och hade lastat upp allt på bandet fick jag blackout och glömde kortkoden.
En lagomt generad och stressad Frida rotade snabbt runt i fickorna efter lite lösa pengar, hittade några mynt.
Efter några djupa andfådda andetag kom jag tillslut ihåg koden, så tystnaden mellan mig och den feta kassörskan blev inte så outhärdlig ändå.

Det största misstaget jag gjorde var nog ändå att pusta ut när jag kom utanför dörrarna, för innan jag visste ordet av låg jag intrasslad i cykeln mitt på parkeringen.

Förstår fortfarande inte hur jag alltid lyckas, än mindre vadfan som hände ute på parkeringen.
Somnade jag? Fick jag en hjärtinfarkt?
Eller hade jag en undermedveten längtan till att göra bort mig igen?
Ingen som vet.
Ont fick jag i alla fall.

Hoppas på en mer lyckad avslutning på denna lördag, vilket det också verkar bli.
Puss på Hanna, Hampus och Linnéa som kommer och gör mig sällskap denna afton!

Kommentarer
Postat av: Anonym

HAHAHA du uttrycker dig så roligt :D

2010-09-04 @ 23:21:05
URL: http://cocoslinnea.blogg.se/

Lämna en komenter, vettja!:

Ditt namn, eller kanske något töntigt alias:
Håller du fast vid ditt namn?

Din civila status:

Äger du också en onödig blogg?

Ditt personliga uttalande om saken:

Trackback
RSS 2.0