Ibland

Det sägs att man ska tänka först
och prata sen

Det var iallafall vad jag fick lära mig

för väldigt längesen

Tydligen gäller detta inte dig

trots att du verkade så bra

Det gjorde ondare än du tror

de där få meningarna som du sa

Jag lovade mig själv

att aldrig se tillbaka

Ser jag bilder på dig

fantiserar jag fort fram en dubbelhaka

Det funkar oftast

jag inbillar mig iallafall det

Men det värsta är att jag

egentligen inom mig vet

Att jag fortfarande saknar

allt det vi brukade göra

Din skrovliga morgonröst

som viskar snällt 'Gomöra'

Det är väl dom sakerna

man får försöka komma ihåg

Allt det vi hade

innan jag tillslut insåg

Att under din fina yta

fanns ditt riktiga jag

Att jag sa att jag älskade dig

ser jag nu som ett stort misstag

Jag kan däremot inte påstå

att jag ej menade det jag sa

Men jag står fortfarande fast vid

att mina barn ska vara utan ditt DNA

Hur illa du än behandlade mig

och trots allting som du gjorde

Ska jag nu erkänna något

som jag egentligen inte borde

Jag tänker på dig för ofta

Du & Jag, hand i hand

Det svider när jag märker

att jag saknar dig ibland




Men tydligen var man inte värd mer än ett utslitet 'Hej' idag, så jag gräver nog ner mig en stund. En liten stund.
För om man bortser från mitt möte med dig och ett annat mindre missöde är min dag bra, bättre än vanligt!

Och Hanna fyller 17 år idag! (17 år i staden, där jag växte upp och så, märker du hur fort det går?)


SÅ ETT STORT JÄVLA GRATTIS TILL HENNE!

 

 


Kommentarer

Lämna en komenter, vettja!:

Ditt namn, eller kanske något töntigt alias:
Håller du fast vid ditt namn?

Din civila status:

Äger du också en onödig blogg?

Ditt personliga uttalande om saken:

Trackback
RSS 2.0