Du har räddat mitt liv

En person behöver ej vara döende
för att kunna rädda dennes liv
Man behöver inte heller
vara särskilt kreativ
Oftast räcker det bara
att man finns där för personen i fråga
Att förstå vad den menar
trots dess nedsatta uttrycksförmåga
Det finns så otroligt mycket bra
att säga om dig min vän
Att du till och med delar
ditt förnamn med 30 olika män
Trots att du nu lever mörkt
får du mig på gott humör
Du får mig att berätta saker
jag egentligen aldrig någonsin gör
Det är svårt att försöka förklara
något jag knappt själv kan förstå
Nästan så att jag är kär i dig
fast på en vänskaplig nivå
Tillsammans kan vi fortsätta vara
lagomt wierd och maskulin
Jag älskar dig så att det gör ont
Tove Laurin
En person behöver ej vara döende
för att kunna rädda dennes liv

Man behöver inte heller
vara särskilt kreativ

Oftast räcker det bara
att man finns där för personen i fråga

Att förstå vad den menar
trots dess nedsatta uttrycksförmåga

Det finns så otroligt mycket bra
att säga om dig min vän

Att du till och med delar
ditt förnamn med 30 andra män

Trots att du nu lever mörkt
får du mig på gott humör

Du får mig att berätta saker
jag egentligen aldrig någonsin gör

Det är svårt att försöka förklara
något jag knappt själv kan förstå

Nästan så att jag är kär i dig
fast på en vänskaplig nivå

Tillsammans kan vi fortsätta vara
lagomt wierd och maskulin

Jag älskar dig så att det gör ont
Tove Laurin

Kommentarer
Postat av: Anonym

ÅH, hade inte du suttit här brevid hade jag fällt en tår.



Jag kan inte beskriva hur mycket jag älskar dig! Tack för den enormt fina dikten <3

2010-03-06 @ 17:30:14
URL: http://tovelaurin.blogg.se/forresten
Postat av: Hanna

Det var en fin dikt Frida! :)

2010-03-07 @ 10:55:19
URL: http://littlesisterh.blogg.se/

Lämna en komenter, vettja!:

Ditt namn, eller kanske något töntigt alias:
Håller du fast vid ditt namn?

Din civila status:

Äger du också en onödig blogg?

Ditt personliga uttalande om saken:

Trackback
RSS 2.0