Sluta aldrig vara du

Jag har börjat gräva
mig själv allt längre ner
Det finns för många dagar
då jag snart inte orkar mer
Jag har blivit en sådan
jag själv förrut föraktat
Som går runt och deppar
och är omöjlig att kontakta
Trots mitt numera
äckliga beteende
Finns du oftast där
och muntrar upp mig med ditt leende
Allt annat än deppig
borde jag ju känna mig
När just jag har den stora äran
att få vara vän med dig
Du är som känslan man har på morgonen
när man får somna om med gott samvete
Eller lättnaden man känner
när man lyckats undvika ett helvete
Du är som den perfekt sockrade grädden
jag köper extra till min varma choklad
Jag vill att du ska veta
att du gör mig väldigt glad
Jag tänkte plugga, men orkade inte.
Jag tänkte blogga, men hade inget att skriva om.
När jag stänger av hjärnan resulterar det oftast i någon form av dikt, orkar inte läsa igenom och rätta eventuella skumma stavningar utan slänger upp den precis så som den blev!


Jag har börjat gräva
mig själv allt längre ner

Det finns för många dagar
då jag snart inte orkar mer

Jag har blivit en sådan
jag själv förrut föraktat

Som går runt och deppar
och är omöjlig att kontakta

Trots mitt numera
äckliga beteende

Finns du oftast där
och muntrar upp mig med ditt leende

Allt annat än deppig
borde jag ju känna mig

När just jag har den stora äran
att få vara vän med dig

Du är som känslan man har på morgonen
när man får somna om med gott samvete

Eller lättnaden man känner
när man lyckats undvika ett helvete

Du är som den perfekt sockrade grädden
jag köper extra till min varma choklad

Jag vill att du ska veta
att du gör mig väldigt glad


Ta åt dig.

Kommentarer
Postat av: ninnie

haha läste vad jag skrev.. Fetaste stavfelet på ditt namn! xD Frivavallinder (wot?) hur fan visste du att jag syftade på dig? :P

2010-02-10 @ 21:01:38
URL: http://wry.blogg.se/
Postat av: Denice

vilken fin dikt! du är duktig!! :)

2010-02-10 @ 21:12:56
Postat av: HOOTbrud_97

MENTJAAAAAA



va duktig du är <3

2010-02-10 @ 21:25:34
Postat av: t

Och du bör ALDRIG sluta vara du! <3

2010-02-10 @ 21:32:19
URL: http://tovelaurin.blogg.se/forresten
Postat av: han med många namn

"Jag vill att du ska veta

att du gör mig väldigt glad" Right back at you!

2010-02-11 @ 07:56:25
Postat av: Anna

Men frida var duktig på att skirva tycker jag :)

2010-02-14 @ 16:50:10
URL: http://annaborin.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Känns som att alla redan har skrivit att du är bra på att skriva och att det var en fin dikt... Var rädd om dig mamma ! <3

2010-02-22 @ 15:56:35

Lämna en komenter, vettja!:

Ditt namn, eller kanske något töntigt alias:
Håller du fast vid ditt namn?

Din civila status:

Äger du också en onödig blogg?

Ditt personliga uttalande om saken:

Trackback
RSS 2.0