Jag brukade vara bra

Svetten rinner
trots att det är kallt
Mina sår fylls återigen
med ännu mera salt
Blicken flackar
hela kroppen skakar
Jag trycker ihop mina händer
så hårt att det knakar
Musiken jag brukat lyssna på
låter som oljud numera
Tar jag fler värktabletter nu
kommer jag att överdosera
Jag brukade vara bra
ha någon form av kontroll
Dock känns allt lite bättre
när jag tömt mitt maginnehåll
Jag har för mig att jag använt denna rubrik förrut, men den får agera igen!
I väntan på att Denice ska komma hem och muntra upp mig (som hon alltid lyckas med omedvetet) blev det någon form av dikt igen .. Jag orkar inte läsa igenom och rätta eventuella stavfel så ni får ha överseende!

Svetten rinner
trots att det är kallt

Mina sår fylls återigen
med ännu mera salt

Blicken flackar
hela kroppen skakar

Jag trycker ihop mina händer
så hårt att det knakar

Musiken jag brukat lyssna på
låter som oljud numera

Tar jag fler värktabletter nu
kommer jag att överdosera

Jag brukade vara bra
ha någon form av kontroll

Dock känns allt lite bättre
när jag tömt mitt maginnehåll


Kommentarer
Postat av: Denice

fin dikt frida!

hehe, va bra att jag lyckas med nått iaf ;P <3

2010-02-26 @ 12:52:22
Postat av: Anonym

åh, du är så bra <3

2010-02-28 @ 11:49:59
URL: http://tovelaurin.blogg.se/forresten
Postat av: han med många namn

du e gryyyyyyyyyyyyyyyyym!

2010-03-04 @ 16:58:05

Lämna en komenter, vettja!:

Ditt namn, eller kanske något töntigt alias:
Håller du fast vid ditt namn?

Din civila status:

Äger du också en onödig blogg?

Ditt personliga uttalande om saken:

Trackback
RSS 2.0