Kanske imorgon, eller inte alls.

Idag var dagen
som jag äntligen vågade
Med skakiga knän
gick jag fram till dig och frågade
Jag är nästan aldrig blyg
men blir ofrivilligt generad
Så jag tog några djupa andetag
och försökte hålla mig fokuserad
Fokuserad på att inte svamla, stamma
eller säga något helt galet
Under de få stegen fram till dig
förberedde jag talet
Det började ganska bra
du verkade faktiskt glad att jag kom
Men det var ju i och för sig innan
du visste vad jag ville prata om
När jag väl började komma
på någorlunda rätt spår
Verkar du börja fatta
och en pinsam tystnad uppstår
Jag vill verkligen inte förstöra
genom att sätta dig i den situationen
Så jag gav dig en kram i stället
och gick tillbaka till lektionen
Idag var dagen
som jag äntligen vågade

Med skakiga knän
gick jag fram till dig och frågade

Jag är nästan aldrig blyg
men blir ofrivilligt generad

Så jag tog några djupa andetag
och försökte hålla mig fokuserad

Fokuserad på att inte svamla, stamma
eller säga något helt galet

Under de få stegen fram till dig
förberedde jag talet

Det började ganska bra
du verkade faktiskt glad att jag kom

Men det var ju i och för sig innan
du visste vad jag ville prata om

När jag väl började komma
på någorlunda rätt spår

Verkar du börja fatta
och en pinsam tystnad uppstår

Jag vill verkligen inte förstöra
genom att sätta dig i den situationen

Så jag gav dig en kram i stället
och gick tillbaka till lektionen

Kommentarer

Lämna en komenter, vettja!:

Ditt namn, eller kanske något töntigt alias:
Håller du fast vid ditt namn?

Din civila status:

Äger du också en onödig blogg?

Ditt personliga uttalande om saken:

Trackback
RSS 2.0